15 nawyków dzięki którym poczujesz się zdrowszy w pracy

przez Joanna Leńczuk

UMIEJĘTNOŚCI

Jeśli spędzasz całe dnie w pracy, być może wydaje Ci się, że wprowadzenie nowych nawyków, które poprawią Twoje zdrowie i samopoczucie  jest niemożliwe. Myślisz sobie : „jestem za słaby, to bez sensu. Nie mam na tyle motywacji lub w ogóle nie jestem silny mentalnie„. Poniższe wskazówki pokażą Ci, że dbanie o zdrowie podczas pracy wcale nie musi być tak trudne jak sądzisz. Poznaj 15 prostych sposobów.

1 Trzymaj zdrowe przekąski blisko siebie

Zamiast iść do kuchni po chipsy i batona, sięgnij w sklepie po opakowanie migdałów lub suszonych owoców. Są smaczne i zdrowe!

 

2. Przygotuj sobie obiad

Dzięki temu masz stałą kontrolę nad tym, co jesz i dodatkowo oszczędzasz pieniądze. Czy to nie brzmi atrakcyjnie?

 

3. Trzymaj się blisko osób, które dbają o swoją kondycję

Staraj się otaczać ludźmi, którzy tak jak Ty, utrzymują pozytywne nawyki żywieniowe w pracy. Dzięki temu nikt nie będzie częstował Cię chipsami lub paluszkami i dodatkowo będziesz miał obok siebie kogoś, kto zmotywuje Cię do dalszej pracy nas sobą.

4. Rozciągaj się częściej

Staraj się rozciągać co najmniej raz w ciągu godziny i dodatkowo, jeśli masz ku temu warunki, popracuj chwilę na stojąco. To na pewno doda Ci więcej energii do pracy.

5. Rób przerwy od komputera

Ciągła praca przed komputerem jest bardzo męcząca, nie tylko obciąża Twoje mięśnie, ale również oczy. Staraj wygospodarować sobie czas na krótkie przerwy – gdy skończysz maila, oderwij wzrok od komputera, zwilż oczy kroplami albo zmniejsz jasność ekranu na chwilę.

6. Spaceruj

Staraj się tak planować spotkania, abyś mógł w ich trakcie się przejść. Zaznaj trochę słońca, rozprostuj kości i rozluźnij mięśnie.

7. Używaj schodów

Jeśli nie masz czasu, aby poćwiczyć, pójście schodami do biura jest dobrym sposobem na to, aby lekko podnieść sobie ciśnienie.

8. Trenuj

Jeśli masz taką możliwość, zrób sobie godzinną przerwę w czasie lunchu i idź na siłownię lub pobiegaj. Zobaczysz, po powrocie będziesz bardziej pobudzony i produktywny w pracy.

9. Utnij sobie krótką drzemkę

Jeśli jesteś bardzo zmęczony i czujesz, że nie umiesz sobie z tym poradzić, poproś swojego szefa o chwilę przerwy i uprzedź go, że zmrużysz w tym czasie na chwilę oczy (tylko nie rób tego codziennie!) . Po chwili odpoczynku poczujesz przypływ świeżej energii.

10. Ćwicz na zewnątrz

Uwierz lub nie, ale Twoim naturalnym środowiskiem nie jest pomieszczenie wypełnione fluorescencyjnym światłem. Weź swojego laptopa lub notes i idź popracować w parku, na ławce przed biurem lub w restauracji, pijąc kawę na świeżym powietrzu.

12. Znajdź czas dla siebie

Nie możesz przecież cały czas ćwiczyć i pracować. Postaraj się znaleźć chwilę w kalendarzu, aby wypić dobrą kawę, porozmawiać z kolegami z pracy lub przejrzeć facebooka.

12. Pij dużo wody

Uwierz, trzeba nawadniać organizm, nawet jeśli niespecjalnie chce Ci się pić. Butelka wody to absolutne minimum. Pamiętaj, w nawodnionym ciele szczęśliwy duch.

14. Odstresuj się na zabawce

Wyładowywanie frustracji na kolegach lub szefie to nie jest najlepszy pomysł. Zamiast tego, kup sobie jakąś zabawkę, którą będziesz mógł np. gnieść. To złagodzi Twój stres.

14. Zastąp kolejną kawę czymś innym

Co za dużo to niezdrowo, pomyśl o tym, aby zamiast kawy wypić dobrą herbatę albo świeży sok

15. Ścisz muzykę

Słuchanie muzyki bardzo głośno szkodzi, dlatego jeśli nie możesz obejść się w pracy bez niej, ścisz trochę głośność. W ten sposób nie tylko uchronisz swój słuch przed uszkodzeniami, ale przy okazji może usłyszysz szefa, który Cię akurat woła.

Przetłumaczono z języka angielskiego; Oryginalny tytuł:”19 crazy easy ways you can be healthier in the officethemuse.com

Joanna Leńczuk

Joanna jako edytor Stapler.pl pracuje nad tym, aby każda porcja wiedzy dla Ciebie była merytoryczna i praktyczna. To osoba o wielu pasjach; począwszy od content marketing przez muzykę, aż po trenowanie Krav Magi. Czytając nasze teksty masz pewność, że wkładamy w to całe swoje serce, abyś mógł dzięki naszej wiedzy rozwijać swoje kompetencje i osiągnąć sukces zawodowy.