Zbuduj swoją markę dzięki mediom społecznościowym

przez Joanna Leńczuk

ROZWÓJ KARIERY

Korzystasz z mediów społecznościowych? Założę się, że już dzisiaj przeglądałeś swój news feed na Facebooku, a pod fotkami z Instagrama na czyimś koncie już dawno widnieją Twoje serduszka. Wiesz, że budowanie marki opiera się również o Twoją obecność w sieci? Według raportu We are Social, ponad 14 milionów Polaków to aktywni użytkownicy mediów społecznościowych, dlaczego by tego nie wykorzystać? Poniżej znajdziesz 6 rzeczy, które możesz zrobić dzisiaj, aby popchnąć swoją karierę do przodu. Tych kilka krótkich działań przyspieszy Twoje poszukiwania pracy i sprawi, że Twoja marka stanie się ciekawsza na rynku.

1. Kliknij „Lubię to”

To bardzo ważne, abyś śledził fan page stron, które przedstawiają nowinki i ciekawe fakty z branży, która Cię interesuje. Ten ruch nic nie kosztuje, a dzięki niemu tablica wypełni się wieloma wartościowymi artykułami, filmami i zagorzałymi dyskusjami. Voilà! – teraz wystarczy tylko, abyś wniósł tę wiedzę do pracy i podzielił się nią z kolegami. Zdobyte wiadomości możesz również zgrabnie wykorzystać podczas samego procesu rekrutacyjnego. Przygotuj się odpowiednio, a nie dasz plamy podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

2. Śledź inlfuencerów i dziel się tym, co ważne

Influencerzy to „grube ryby” w dziedzinie, którą się zajmujesz. Zaglądaj na ich strony, blogi i publikacje dostępne na Twitterze lub LinkedIn. Często to właśnie oni wyznaczają trendy i rozpalają najzagorzalsze dyskusje. Gdy reagujesz na posty lub konstruktywnie odpowiadasz na komentarze, pokazujesz innym użytkownikom, że na Ciebie też warto zwrócić uwagę. Jest to jeden ze sposobów na zbudowanie Twojej własnej marki personalnej. Szukaj artykułów, które Cię inspirują, dziel się przemyśleniami  i oznaczaj w swoich postach inne osoby, które mogą być zainteresowane dołączeniem do dyskusji. Im więcej osób skojarzy Cię z wartościowymi treściami, tym lepiej dla Ciebie.

3. Zadbaj o swoje zdjęcie profilowe

Pamiętaj, że na Facebook jest też narzędziem rekrutacyjnym, a więc nie tylko znajomi zaglądają na Twój profil. Zadbaj o to, aby usunąć wszystkie zdjęcia, które pokazują, że w ostatni weekend bawiłeś się zbyt dobrze lub sugerują, że masz zbyt radykalne poglądy. Ważne, aby na zdjęciu Twoja twarz była widoczna.

4. Nawiąż relacje

Media społecznościowe to miejsce w którym możesz budować relacje. Jeśli Twój znajomy wystąpił ostatnio w jednym z popularnych programów w roli eksperta – podziel się nagraniem i okaż swoje wsparcie. Koleżance urodziło się dziecko? Zostaw jej komentarz z gratulacjami. Te drobne rzeczy sprawią, że inni w zamian odwdzięczą się tym samym.

5. Dołączaj do grup

Jeśli szukasz pracy, a Twój profil jest dobrze prowadzony z całą pewnością warto, abyś dołączył do tych grup, które zrzeszają osoby poszukujące pracy. W internecie jest wiele miejsc, które możesz przypadkowo pomijać. Na samym Facebooku jest mnóstwo ciekawych społeczności skupionych wokół tematu, który Cię aktualnie zajmuje. Masz jakiś problem techniczny? Nie wiesz, który podwykonawca jest najczęściej rekomendowany? Nieważne z czym się zmagasz, wystarczy, że w wyszukiwarce wpiszesz odpowiednią frazę. To świetny sposób, aby poznać nowych ludzi z branży i wymienić się doświadczeniem!

6. Wygoogluj się!

Zanim rekruter wystuka numer Twojej komórki, najpierw wprowadzi Twoje nazwisko w sieć. Wykorzystaj tę wiedzę i zbuduj swoją markę w oparciu o nią. Jak Cię widzą, tak Cię piszą. W sytuacji, w której nie jesteś pewien, jakie informacje na Twój temat mogą pojawić się w sieci, lepiej, abyś wyprzedził rekrutera. Wejdź w Google i sprawdź, być może znajdziesz jakiś stary profil, który od lat jest nieużywany, a zdjęcia, które się w nim znajdują już dawno są nieaktualne. Zadbaj o to, aby na takie niespodzianki nie natykał się nikt więcej oprócz Ciebie. Dołóż wszelkich starań, aby marka, którą zbudujesz cieszyła się nienaganną opinią zarówno w sieci, jak i w życiu.

 

Joanna Leńczuk

Joanna jako edytor Stapler.pl pracuje nad tym, aby każda porcja wiedzy dla Ciebie była merytoryczna i praktyczna. To osoba o wielu pasjach; począwszy od content marketing przez muzykę, aż po trenowanie Krav Magi. Czytając nasze teksty masz pewność, że wkładamy w to całe swoje serce, abyś mógł dzięki naszej wiedzy rozwijać swoje kompetencje i osiągnąć sukces zawodowy.