Sposób na wyciszenie umysłu w 10 minut

przez Joanna Leńczuk

HYDEPARK

Ludzie biegają do pracy, robią szereg projektów, po pracy szybko wracają do domu, żeby jeszcze nadrobić trochę zaległości… I zewsząd się słyszy, że trzeba być jeszcze lepszym, a Ty chcesz po prostu wyciszyć umysł.

Chociaż znasz już metodę 10-3-2-1-0, która pomaga zwiększyć produktywność, to  czasami można się wśród wszystkich spraw codzienności zagubić, poczuć przytłoczonym. Warto wtedy wyciszyć umysł i po prostu postawić na chwilę odpoczynku, jak to zrobić? Można spróbować porannej jogi, może poćwiczyć podstawy medytacji. To jednak też zajmuje trochę czasu i nie zawsze możemy sobie na taki komfort pozwolić. A co, gdyby znaleźć metodę, która zajmuje tylko 10 minut?

  1. Weź kartkę papieru i zapisz na niej co obecnie zajmuje Twoje myśli.
  2. Weź kolejną kartkę papieru i podziel ją na 3 kolumny. Pierwszą z nich nazwij: Rzeczy na teraz, drugą: Można zostawić na później, a ostatnią: Do usunięcia.
  3. Teraz czas połączyć 2 kartki. Przenieś wszystkie punkty, które zapisałeś na pierwszej kartce i przyporządkuj je do poszczególnych kolumn.
  4. Usuń wszystkie punkt z ostatniej kolumny Do usunięcia. To rzeczy, do których masz już nigdy nie wracać i usunięcie ich z kartki ma symbolizować usunięcie ich z Twoich myśli.
  5. Zajmij się głównie punktami z kolumny Rzeczy na teraz, bo to one są najważniejsze. Przenieś je do swojego kalendarza/planera i na nich skup swoją uwagę.

 

Ta metoda może pomóc Ci nie tylko zaoszczędzić dużo czasu, ale również wyciszyć umysł. Gdy działamy chaotycznie, ciężej jest nam się skupić na konkretnym zadaniu, robimy dużo rzeczy na raz, ale każdą pobieżnie. Dlatego tak ważne jest, aby przed przystąpieniem do planowania dnia czy tygodnia pracy poświęcić też chwilę na uporządkowanie swoich myśli.

Jednak możecie być zdziwieni a nawet nie dowierzać, że wykreślenie czegoś z kartki papieru może zdziałać takie efekty. Na pewno trzeba się przygotować na to, że wdrożenie tej metody w życie zajmie trochę czasu. Poniżej ściąga, która może zainspirować Was do tego, jakie aktywności można zapisać na pierwszej kartce papieru:

  • Zadania do zrobienia
  • Zadania do zrobienia, które odkładasz od długiego czasu
  • Umiejętności, które chcesz poszerzyć
  • Rzeczy, których chcesz się nauczyć
  • Ludzie, z którymi chcesz się spotkać
  • Problemy osobiste i Twoich bliskich
  • Wspominanie przeszłości (dawnych wyborów, błędów)
  • Myśli w stylu co by było gdyby
  • Strefy życia, w których czujesz się niepewnie
  • Konflikty z innymi, w które jesteś zaangażowany
  • Sprawy codzienne (remont, urlop, itd.)
  • Porównywanie się z innymi osobami
  • Marzenie o lepszym życiu
  • Rzeczy, z których jesteś niezadowolony
  • Rzeczy, na które nie masz wpływu
  • Obawy przed przyszłością
  • Przyzwyczajenia, które chcesz zmienić
  • Wspominanie sukcesów albo porażek

 

Oczywiście listę można dowolnie wydłużać, ale wystarczy rzucić okiem, żeby przekonać się, że rzeczy, które zajmują Twoje myśli jest cała masa.

Źródło: www.themuse.com/advice/a-quick-and-easy-method-to-clear-your-mind-in-10-minutes-no-matter-how-much-is-on-it

Joanna Leńczuk

Joanna jako edytor Stapler.pl pracuje nad tym, aby każda porcja wiedzy dla Ciebie była merytoryczna i praktyczna. To osoba o wielu pasjach; począwszy od content marketing przez muzykę, aż po trenowanie Krav Magi. Czytając nasze teksty masz pewność, że wkładamy w to całe swoje serce, abyś mógł dzięki naszej wiedzy rozwijać swoje kompetencje i osiągnąć sukces zawodowy.